Voormalig Station Markelo, gebouwd naar het ontwerp Staatsspoor 5de klasse station van architect K.H. van Brederode. Het 5de klasse staatsspoor station was het standaard ontwerp welke in 36 plaatsen in Nederland gebouwd is in de jaren 1862 tot 1866. In de loop der jaren zijn menig gebouw verbouwd geweest, werd een vleugel uitgebouwd of gesloopt. Van de oorspronkelijk 36 gebouwen bestaan er nu nog 9 Markelo, Laren-Almen, Reuver, Echt, Swalmen, Krabbedijke, Kappele-Biezelinge, Kreuningen-Yerseke en Horst-Sevenum.

 

Het model is volledig opgebouwd uit 3D prints en bestaat enkel maar uit 5 onderdelen. Het balkon, de 3 daken en het gebouw zelf. Het voordeel van deze methode tegenover gegoten resinkits van gebouwen is dat er geen naden op de hoeken zijn waar normaal gesproken de wanden samen gelijmd worden.

 

 

Voormalig Station Markelo, gebouwd naar het ontwerp Staatsspoor 5de klasse station van architect K.H. van Brederode. Het 5de klasse staatsspoor station was het standaard ontwerp welke in 36 plaatsen in Nederland gebouwd is in de jaren 1862 tot 1866. In de loop der jaren zijn menig gebouw verbouwd geweest, werd een vleugel uitgebouwd of gesloopt. Van de oorspronkelijk 36 gebouwen bestaan er nu nog 9 Markelo, Laren-Almen, Reuver, Echt, Swalmen, Krabbedijke, Kappele-Biezelinge, Kreuningen-Yerseke en Horst-Sevenum.

 

Het model is volledig opgebouwd uit 3D prints en bestaat enkel maar uit 5 onderdelen. Het balkon, de 3 daken en het gebouw zelf. Het voordeel van deze methode tegenover gegoten resinkits van gebouwen is dat er geen naden op de hoeken zijn waar normaal gesproken de wanden samen gelijmd worden.

 

Het bouwpakket dient nog enkel beschilderd te worden in de kleuren naar wens.

Het seinhuis is in 1897 in opdracht van de HIJSM gebouwd in het plaatsje Kesteren in de Betuwe. Hier heeft het in een witte en later een grijze kleur gestaan tot juni 1983. Toen werd de klassieke beveiliging opgeheven te Kesteren welke vervangen werd door automatische beveiliging verwijderd. In augustus 1983 werd het seinhuis door vrijwilligers van de Stoomtram Hoorn-Medemblik gedemonteerd en overgebracht. Waar het sinds december 1987 dienst doet als seinhuis voor het Emplacement Hoorn.

 

Het bouwpakket bestaat uit 3 delen.

Het 3D geprinten pand inclusief kozijnen, 3D geprinten toegangstrap en het 3D geprinten dak inclusief schoorsteen.

Voor het glaswerk is zelf een overhead sheet te regelen.

Het bouwpakket dient eigenlijk alleen nog op kleur gebracht te worden.

Voor Seinhuis Hoorn hebben wij de volgende kleuren gebruikt

Vallejo model Air 73.608 USA olive drab voor het pand en dakbalken 

Vallejo Model Air 73.601 Grey voor de kozijnen en onderzijde dak

Vallejo Model Air 71.052 Anthracite grey voor het dakleer

Vallejo Model Air 71.062 aluminum voor de schoorsteen

Vallejo Model Air 73.605 German red brown voor de bakstenen.

Het seinhuis is in 1897 in opdracht van de HIJSM gebouwd in het plaatsje Kesteren in de Betuwe. Hier heeft het in een witte en later een grijze kleur gestaan tot juni 1983. Toen werd de klassieke beveiliging opgeheven te Kesteren welke vervangen werd door automatische beveiliging verwijderd. In augustus 1983 werd het seinhuis door vrijwilligers van de Stoomtram Hoorn-Medemblik gedemonteerd en overgebracht. Waar het sinds december 1987 dienst doet als seinhuis voor het Emplacement Hoorn.

 

Het pand in voorzien van een verdiepingsvloertje, ruiten en van decals met de tekst Hoorn Tramstation.

Een eventuele seinhuis inrichting dient u zelf nog te regelen.