LET OP!! Dit betreft de 4 wagens welke u ook los bestellen kunt. Wilt u ze alle 4 bestel ze dan via deze optie.

In de jaren 1981/1982 werden 60 voormalige GTO 2230 wagens omgebouwd voor speciale vervoeren zoals zilverzand vervoer in de wagenwerkplaats Amersfoort, deze wagens werden toen voorzien van een compleet nieuwe laadbak welke verzwaart was tegenover de oude wagens waaruit ze gebouwd werden. Dit omdat openbak wagens zeer gevoelig waren voor schades aan het plaatmateriaal waarmee een bezoekje aan de werkplaats vaak nodig was voor herstel.

Dan over het model, zowel als het orgineel in 1981/1982 vervaardigd in Amersfoort. 100% Nederlands fabricaat.

De basis bestaat uit een Artitec GTU onderstel, hiermee is een goede loopeigenschap en nemschacht voor het uitwisselen van de koppeling verzekerd. De opbouw is volledig vervaardigd uit resin 3D print welke in eigen beheer geprint, gespoten en voorzien is van opschriften.

 

De ES 2250 wordt momenteel in een oplage van 120 exemplaren gebouwd verdeelt over 4 wagennummers en komt in pricipe niet meer terug in productie. Om er zeker van te zijn om een exemplaar te bemachtigen kunt u nu alvast een wagen bestellen. Zodra ze leverbaar zijn ( vrijdag 15 maart ) zullen ze worden uitgeleverd of kunt u op 1 van de beurzen waar wij staan de wagen komen ophalen.

 

 

In 1982 was er behoefte aan een serie open bak wagens tbv het vervoer van schredder-Schroot. Hiervoor waren de Eo 2230 serie wagens als donor voor aangewezen. Tijdens de bouw van het prototype bleek dat de beoogde klant ( een sloperij ) voor het gebruik falliet was gegaan. Daarom is het bij deze ene wagen gebleven.

Deze wagen valt op dat er geen grote losdeuren aanwezig zijn, maar alleen 2 veegdeurtjes. Voor het laden en lossen wordt er gebruik gemaakt van een magneet. Ook zit hier een dichte vloer in voor het voorkomen van lekkage van het fijne schroot.

 

Nadat deze eenling de wagenwerkplaats in Amersfoort verlaten had heeft het enkele jaren dienst gedaan in het zilverzand vervoer, waarvoor deze ook uitermate geschikt voor was gezien zijn dichte vloer ter voorkoming van lekkage.

 

Dan over het model, zowel als het orgineel in 1982 vervaardigd in Amersfoort. 100% Nederlands fabricaat.

De basis bestaat uit een Artitec GTU onderstel, hiermee is een goede loopeigenschap en nemschacht voor het uitwisselen van de koppeling verzekerd. De opbouw is volledig vervaardigd uit resin 3D print welke in eigen beheer geprint, gespoten en voorzien is van opschriften.

 

De Elo 227 wordt momenteel in een oplage van maar 45 exemplaren gebouwd en komt in pricipe niet meer terug in productie. Om er zeker van te zijn om een exemplaar te bemachtigen kunt u nu alvast een wagen bestellen. Zodra ze leverbaar zijn ( vrijdag 15 maart ) zullen ze worden uitgeleverd of kunt u op 1 van de beurzen waar wij staan de wagen komen ophalen.