Nieuw

Elektrahuisje Leusden 1:87

€ 23,95
Nieuw

Elektrahuisje Leusden 1:87

€ 23,95

Een leuk klein elektrahuisje welke gewoon op elke modelspoorbaan thuis hoort. Het orgineel staat in Leusden naast de N226, welke na enkele meetsessies volledig door ons in 3D is omgezet. 

Het model wordt kant en klaar geleverd.

Het oudste stationsgebouw van Nederland, Station Valkenburg is vanaf heden nu ook in model te verkrijgen. Dit unieke stationsgebouw welke al sinds 1853 aan de spoorlijn Maastricht-Aachen en later ook de lijn Maastricht-Heerlen ligt is volledig opgetrokken uit mergelsteen. Dit model is in samenwerking met een externe ontwerper tot stand gekomen na een intensief traject van 10 maanden tekenen en desigen.

Het model is in 1:87 een kleine 48 centimeter lang en bestaat uit maar 5 onderdelen. Het hoofdgebouw, de 2 zijvleugels en de 2 daken voor de zijvleugels. Door deze manier van bouwen is het pand als die geschilderd/gespoten is binnen enkele minuten in elkaar te zetten. Dit is een enorm voordeel tegenover andere resinkits welke op de markt zijn.

Het station is te bestellen in een DIY versie, hier spuit/schilderd u het model zelf op kleur en plaatst u het glas achter de kozijnen. Maar ook volledig kant en klaar is het te bestellen. Dan is het station gelijk klaar om op de baan geplaatst te worden.

 

Mocht de 1:87 versie voor u iets te groot zijn, dan kan er ook voor gekozen worden het te bestellen in een 1:100 versie. Hiermee is het station in de lengte circa 7 centimeter korter tegenover de 1:87. Deze keuze kunt u aangeven bij het bestellen.

Station Kapelle-Biezelinge, gebouwd naar het ontwerp Staatsspoor 5de klasse station van architect K.H. van Brederode. Het 5de klasse staatsspoor station was het standaard ontwerp welke in 36 plaatsen in Nederland gebouwd is in de jaren 1862 tot 1866. In de loop der jaren zijn menig gebouw verbouwd geweest, werd een vleugel uitgebouwd of gesloopt. Van de oorspronkelijk 36 gebouwen bestaan er nu nog 9 Markelo, Laren-Almen, Reuver, Echt, Swalmen, Krabbedijke, Kapelle-Biezelinge, Kreuningen-Yerseke en Horst-Sevenum.

 

Het model is volledig opgebouwd uit 3D prints en bestaat maar uit enkele onderdelen. Het balkon, de 4 daken en het gebouw zelf. Het voordeel van deze methode tegenover gegoten resinkits van gebouwen is dat er geen naden op de hoeken zijn waar normaal gesproken de wanden samen gelijmd worden.

 

Het bouwpakket dient nog enkel beschilderd te worden in de kleuren naar wens.

Station Kapelle-Biezelinge, gebouwd naar het ontwerp Staatsspoor 5de klasse station van architect K.H. van Brederode. Het 5de klasse staatsspoor station was het standaard ontwerp welke in 36 plaatsen in Nederland gebouwd is in de jaren 1862 tot 1866. In de loop der jaren zijn menig gebouw verbouwd geweest, werd een vleugel uitgebouwd of gesloopt. Van de oorspronkelijk 36 gebouwen bestaan er nu nog 9 Markelo, Laren-Almen, Reuver, Echt, Swalmen, Krabbedijke, Kapelle-Biezelinge, Kreuningen-Yerseke en Horst-Sevenum.

 

Het model is volledig opgebouwd uit 3D prints en bestaat maar uit enkele onderdelen. Het balkon, de 4 daken en het gebouw zelf. Het voordeel van deze methode tegenover gegoten resinkits van gebouwen is dat er geen naden op de hoeken zijn waar normaal gesproken de wanden samen gelijmd worden.

Voormalig Station Markelo, gebouwd naar het ontwerp Staatsspoor 5de klasse station van architect K.H. van Brederode. Het 5de klasse staatsspoor station was het standaard ontwerp welke in 36 plaatsen in Nederland gebouwd is in de jaren 1862 tot 1866. In de loop der jaren zijn menig gebouw verbouwd geweest, werd een vleugel uitgebouwd of gesloopt. Van de oorspronkelijk 36 gebouwen bestaan er nu nog 9 Markelo, Laren-Almen, Reuver, Echt, Swalmen, Krabbedijke, Kappele-Biezelinge, Kreuningen-Yerseke en Horst-Sevenum.

 

Het model is volledig opgebouwd uit 3D prints en bestaat enkel maar uit 5 onderdelen. Het balkon, de 3 daken en het gebouw zelf. Het voordeel van deze methode tegenover gegoten resinkits van gebouwen is dat er geen naden op de hoeken zijn waar normaal gesproken de wanden samen gelijmd worden.

 

 

Voormalig Station Markelo, gebouwd naar het ontwerp Staatsspoor 5de klasse station van architect K.H. van Brederode. Het 5de klasse staatsspoor station was het standaard ontwerp welke in 36 plaatsen in Nederland gebouwd is in de jaren 1862 tot 1866. In de loop der jaren zijn menig gebouw verbouwd geweest, werd een vleugel uitgebouwd of gesloopt. Van de oorspronkelijk 36 gebouwen bestaan er nu nog 9 Markelo, Laren-Almen, Reuver, Echt, Swalmen, Krabbedijke, Kappele-Biezelinge, Kreuningen-Yerseke en Horst-Sevenum.

 

Het model is volledig opgebouwd uit 3D prints en bestaat enkel maar uit 5 onderdelen. Het balkon, de 3 daken en het gebouw zelf. Het voordeel van deze methode tegenover gegoten resinkits van gebouwen is dat er geen naden op de hoeken zijn waar normaal gesproken de wanden samen gelijmd worden.

 

Het bouwpakket dient nog enkel beschilderd te worden in de kleuren naar wens.

Het seinhuis is in 1897 in opdracht van de HIJSM gebouwd in het plaatsje Kesteren in de Betuwe. Hier heeft het in een witte en later een grijze kleur gestaan tot juni 1983. Toen werd de klassieke beveiliging opgeheven te Kesteren welke vervangen werd door automatische beveiliging verwijderd. In augustus 1983 werd het seinhuis door vrijwilligers van de Stoomtram Hoorn-Medemblik gedemonteerd en overgebracht. Waar het sinds december 1987 dienst doet als seinhuis voor het Emplacement Hoorn.

 

Het bouwpakket bestaat uit 3 delen.

Het 3D geprinten pand inclusief kozijnen, 3D geprinten toegangstrap en het 3D geprinten dak inclusief schoorsteen.

 

Het pand in voorzien van een verdiepingsvloertje, ruiten en van decals met de tekst Hoorn Tramstation.

Een eventuele seinhuis inrichting dient u zelf nog te regelen.

Het seinhuis is in 1897 in opdracht van de HIJSM gebouwd in het plaatsje Kesteren in de Betuwe. Hier heeft het in een witte en later een grijze kleur gestaan tot juni 1983. Toen werd de klassieke beveiliging opgeheven te Kesteren welke vervangen werd door automatische beveiliging verwijderd. In augustus 1983 werd het seinhuis door vrijwilligers van de Stoomtram Hoorn-Medemblik gedemonteerd en overgebracht. Waar het sinds december 1987 dienst doet als seinhuis voor het Emplacement Hoorn.

 

Het bouwpakket bestaat uit 3 delen.

Het 3D geprinten pand inclusief kozijnen, 3D geprinten toegangstrap en het 3D geprinten dak inclusief schoorsteen.

Voor het glaswerk is zelf een overhead sheet te regelen.

Het bouwpakket dient eigenlijk alleen nog op kleur gebracht te worden.

Voor Seinhuis Hoorn hebben wij de volgende kleuren gebruikt

Vallejo model Air 73.608 USA olive drab voor het pand en dakbalken 

Vallejo Model Air 73.601 Grey voor de kozijnen en onderzijde dak

Vallejo Model Air 71.052 Anthracite grey voor het dakleer

Vallejo Model Air 71.062 aluminum voor de schoorsteen

Vallejo Model Air 73.605 German red brown voor de bakstenen.